Teeville betekent letterlijk ‘T-shirtstad’ of een gemeenschap van T-shirtliefhebbers. Van 2007 tot 2020 waren t-shirts dan ook letterlijk de rode draad in het Teeville-verhaal. In deze periode heeft Teeville veel gedaantes gehad, gaande van een webshop met T-shirts van jonge designers, over T-shirtworkshops, tot een zeefdrukkerij. Het onderliggende verhaal van Teeville was altijd … storycatching.
Storycatching zat verscholen in al de producten en diensten van Teeville. We waren steeds op zoek naar leuke verhalen, die op verschillende manieren tot uiting werden gebracht, maar altijd met een T-shirt als medium.
Verhalen blijven we zoeken.
Met Teeville 2.0 gaan we ruimer, breder en vooral: verder. Teeville staat vandaag de dag voor conceptual storycatching. We gaan op zoek naar leuke, interessante en inspirerende verhalen en vertellen deze op een conceptuele en creatieve manier. Hoe deze er uitzien is afhankelijk van project tot project: een opvallend logo, een inspirerend boek, een hypermoderne website,… of misschien wel een echt product. Creativity is key.
Afgelopen jaren hebben we naast het ontwerpen en bedrukken van T-shirts voor allerhande bedrijven, verenigingen,… ook verschillende T-shirtprojecten gedaan die eruit sprongen. Denk bijvoorbeeld aan een designcontest voor Mobile Vikings en onze eigen ‘pimp je T-shirt’-workshops.
Geregeld verzorgden we ook complete brand activations. Zo mochten we voor VDAB tijdens de Gentse Studentenwelkom hun infostand ombouwen tot een ware drukkerij. Op voorhand hadden we een volledige T-shirtcollectie uitgewerkt van vijf verschillende prints met Gentse uitspraken, zoals “W’emmen hier prijs”, “Nie Neute, ni pleuje”,… Tijdens het event bedrukten we met het nodige showgehalte de T-shirts à la minute. De stand van VDAB werd de meest drukbezochte stand van de infomarkt. Vree wijs, he!
Een gelijkaardig effect hadden we tijdens Play & Produce, de tweejaarlijkse hoogmis voor dj’s en producers in de Gentse Vooruit. Hier mochten we voor Hallo Bank een brand activation uitwerken, we namen het welbekende schedel-T-shirt van The Misfits als basisprint. Tijdens het event pimpten we deze T-shirts voor elke dj/producer met hun eigen artiestenaam en kreeg de schedel een make-over met verschillende brillen en snorren. Rock ’n Roll over Beethoven!
“I did not have sexual relations with that woman, but I play golf. Urban golf om precies te zijn.” waren zo ongeveer de eerste woorden tijdens het kennismakingsgesprek met The Golfpresidents, een groepje vrienden die toevallig in het streetgolfen terecht waren gekomen. Ze veroverden diverse podiumplaatsen, maar waren ook echte showbeesten: een balletje slaan met een schop of een baseballbat en als uiterlijk kenmerk hadden ze elk een masker van een oud-president van Amerika. Hun verhaal was zo cool, zo uniek… en wij waren verkocht! We voorzagen dit vijftal van een logo (met een knipoog naar het presidential seal), merchandising en zelfs tourposters met een aangepaste versie van Mount Rushmore. A hole-in-one!
Veel mensen lezen graag een ontspannend boek om in slaap te vallen, maar waarom creëren we geen ultiem slaapboek met verschillende tips om beter te kunnen slapen? Dat was het uitgangspunt toen we samen met de Slaaparchitecten van The Night Store het boek ‘Bedgeheimen’ vorm hebben gegeven. Alles wat je moet weten over een geslaagde nachtrust, verzamelt in een handig boekje. Nu weet je ook meteen waarom we steeds goed uitgeslapen aan onze dagtaak beginnen.
Sommige verhalen komen gewoon op ons pad en zijn te mooi om te laten liggen. Zo ontdekten we met onze verhuis naar Leuven dat ons pand staat op de grondvesten van de vergeten brouwerij La Vignette, de eerste moderne brouwerij van het land. We waren geprikkeld en gingen op zoek naar meer informatie en botsten zo toevallig op een recept uit 1851 van hun witbier. Deze kans konden we natuurlijk niet laten liggen en we begonnen dit witbier te brouwen, of toch een eigen interpretatie ervan. Uiteraard werd het etiket gebaseerd op de authentieke designs van weleer. Santé!
Meteen maakten we er een groter feest van. Want veertig worden en in Leuven wonen, betekent uitgenodigd worden tot het Verbond der Jaartallen. Een schitterend verhaal rond vriendschap en erkend door Unesco als immateriaal erfgoed. De groep ‘Mannen van ’81’ werd gevormd en kreeg uiteraard een passend logo, wat doorgetrokken werd in hun communicatie, outfits en paradevlag. Voor dit logo gingen we op zoek naar iets kenmerkend voor 1981. Bleek dat strip(anti)held Cowboy Henk het levenslicht zag in dit jaar. Met het goedkeurend oog van tekenaar Herr Seele vereeuwigden we deze stripheld met een centrale plaats in dit logo. Absurd, he!
Kortom: verhalen blijven ons boeien en ze op een speciale manier verpakken is onze missie. Met veel plezier gaan we dan ook aan de slag met jouw verhaal, zodat dit de aandacht krijgt die het verdient.
Catches from the past: Athlon Car Lease • Best Sprinter Service • Defensie van België • De Schorre Boom • Divatec • Edelhert Natuurlijk • Flair mode • Flowtrack • Forty Five • Golfpresidents • Headshot • Hello Bank • Hogeschool PXL • Hogeschool UCLL • Holiday Inn • IP Consult • iVOX • JINT vzw • KBC Bank • Kunstbende • Laswerken Bergs • Mobile Vikings • Pepperminds • Pleegzorg • Pilot Pen • Prato • Ragnarok • RCA • Simply Connect • Sioen furniture • Sportein • Stad Diest • Stad Genk • Stad Halen • Stichting Surf Project • TBWA • The Night Store • TMF Stressfactor • Trendwolves • TV Limburg • Universiteit Hasselt • VDAB • Vrijzinnig Limburg • ...